pátek 3. května 2019

Havárie ... (crash)

Kolikrát v životě se vám stane, že vám spadne fotoobjekt přímo před objektiv. No nejspíš mnohokrát ne, ale mně se z nějakého neznámého důvodu, tyto příhody čas od času nevyhnou. Tak třeba onehdá: Stojím takhle doma v pokoji za sklem francouzského okna a nastavuji něco, už ani nevím co, na foťáku. a v tom uvidím periferním viděním, jak se něco mihne venku, uslyším prudký náraz do skla a vzápětí zahlédnu i nekontrolovaný pád. Zaostřím a dole na parapetu uvidím otřeseného ptáčka s čírem, za který by se nemusel stydět ani čistokrevný pankáč z let  osmdesátých. Otevřu to okno či dveře, podívám se zblízka, ale žádné viditelné zranění nevidím. Leží tu rozpláclej, jak mouchy snězte si mne, a sotva znatelně přitom dýchá. Prohlížím si ho zblízka a zároveň přemýšlím, jak mu pomoci. Napadá mne jen jedno: Dát mu čas, aby se z toho nárazu vzpamatoval a tak toho využívám a fotím. Po dlouhé chvíli nejdřív pootevře jedno oko, potom druhé a pak, trochu připomínajíc opilce po propité noci se pokusí postavit na vratké nohy. O chvíli později už se mi ale se zájmem dívá přímo do objektivu a nejspíš přemýšlí, cože se mu to v tom zvláštním snu zjevilo. Sklo objektivu na něj musí působit jako velké zrcadlo a pohled do něj jistě není povzbuzující. Čas se líně vleče a my dva, oba natažení na zemi, spolu jen tak beze slov, mlčky komunikujeme. On se pak vzpřímí, rozhlédne se okolo, zamává křídly a během okamžiku už sedí na hřebenu sousední střechy  a o malou chvíli později na jedné z větví ořešáku. "Jen leť a příště dávej větší pozor", řeknu si víc než pro něho, sám pro sebe a zavírajíc dveře (či okno), jdu si prohlídnout, která z těch několika fotek, bude k použití ... 

Později jsem hledal na internetu a po počátečním omylu, že jde o nějaký druh sýkorky, jsem zjistil, že jde nejspíš o samičku Králíčka obecného. (Regulus regulus), tedy nejmenšího evropského ptáka.











...



2 komentáře:

  1. To mně se stát nemůže, že mi něco přistane přímo před objektiv. Než foťák vytáhnu, je vše pryč (ještě mobil mám spíš po ruce, ale to je o ničem).
    Snad to nebude mít pro chudinku následky, ale to nejspíš nezjistíš.
    Hezký víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Blanko. Vím moc dobře o čem mluvíš, kolikrát se mi stane (zrovna včera) že někam jedu a z auta zahlídnu krajinku či jiný objekt, který by si fotku rozhodně zasloužil, jenže foťák leží někde doma v brašně a nebo se v tom provozu prostě nedá zastavit. Příhody , jako tyhle, s tím králíčkem se mi občas přihodí, s žábou, ježkem, nebo i srnou ale jsou spíše vzácností a tak to má i být. Měj krásnou květnovou neděli ! Děkuju :0)

      Vymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.