neděle 20. dubna 2014

Velikonoční...

Velikonoce !!!
To máte samé slepice, kohoutky, beránky, vajíčka a kdoví, co ještě a co já, kocour? Na mě nikdo nemyslí, nikdo si nevzpomene na starého věrného kočičáka. Ale co, je jaro a tak se sluší si ho vychutnávat. Ty teplé ranní paprsky krásně šimrají v kožíšku, větřík mě hladí a silnice už zase začíná být teplá.Všude kolem spousta vůní, to, jak krásně bíle kvetou třešně a to všeprostupující ticho, které je jak jemnou krajkou, protkané zpěvem ptáků...




Kousek dál, výš , sousedovic kotě zvědavě pozoruje pasoucí se stádo a nemůže se vynadívat, jak ta malá, sotva narozená telátka dovádí.Je to kouzelný pohled, ale my kocouři a kočky nejsme žádní divočáci. Jistě, s klubíčkem vlny nebo s míčkem se vydovádět umíme, ale abychom jen tak bezcílně pobíhali  po louce, snad jen pro radost z pohybu, to teda ne. Myslím, že jsme přece jen víc umělecky založení a taky docela určitě přítulnější. Dovedete si představit, jak se vám tele stulí do vaší náruče do klubíčka ? Určitě ne, to umíme pouze a jenom my...




Trochu níž, dole u cesty, se se svou flétničkou povaluje taková malá, opuštěná vzpomínka a hraje nějakou zadumanou melodii. Je to zvláštní, ta melodie je mi tak blízká a přitom si za nic na světě nemohu vzpomenout, kde jsem ji už slyšel. Je to stejně milé pohlazení, jako když mě páníček něžně šimrá v kožíšku a za ušima. Připadá mi, jako by se ty její tóny, poletujíc  a proplétajíc se vysoko v mracích se zpěvem ptáků, vydávaly na nějakou hodně dalekou cestu, tam, kde každý večer  za zeleným obzorem zapadá slunce.




Život je stejně krásný, támhle kousek dál se po cestě od lesa blíží Sloník, Maggie a ti dva velcí hafani, které mám tak rád. Už se moc těším, jak fence olíznu čumák a ona mě zase čenichem podrbe na bříšku, pes do mě přátelsky šťouchne, div mě nepovalí a zamručí něco o tom, jak je rád, že mě zase vidí. A já si pak lehnu na sluníčkem rozehřátou cestu a budu si vychutnávat to štěstí, že jsme zase všichni spolu. Možná se na mně budete hněvat, ale ten pocit že jsme spolu, ten je pro mě o hodně důležitější, než všechny ty pomlázky, košíky s vajíčky a alkoholem zkreslené, lehce přihlouplé, přiopilé řečí.....





Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.