pátek 17. ledna 2014

Pohled z mé (chlupaté) perspektivy.....

Žil jsem uprostřed lesa. Tedy abych byl přesný, na louce uprostřed lesa. Nevím, jestli si to dovedete představit, ale kam až oko dohlédlo, všude okolo samé stromy. To byl můj svět, malý, uzavřený ale bezpečný. Někdy jsem celé dny nezahlédl živáčka, ale zato spoustu zvěře, srnky, divočáky a ty zdivočelé zajíce. Jediný výhled jsem měl na oblohu a moc rád jsem sledoval, jak se ty bláznivé mraky honí. Vždy jsem si představoval, jaký je asi svět za těmi stromy, jaká jiná zvířáta tam žijí, jací lidé, jaké asi jsou ty daleké kraje.

A tak ubíhal můj život v klidu, míru a bezpečí.....
Rok se s rokem sešel a já měl najednou nového páníčka. Nějaký čas jezdil za mnou a nikdy, opravdu nikdy mě nezapomněl podrbat za uchem. Potom jsem začal pozorovat změny. Najednou bylo všude okolo víc pohybu. Pořád se odněkud někam něco nosilo, jezdily auta sem a tam. Sám jsem nevěděl, co si o tom mám myslet, až jednou...
Posadili mě do auta a téměř hodinu mě někam vezli. Pospával jsem, to se ví, co taky dělat v té velké železné boudě na kolech, která se valila pořád dál. Když auto zastavilo, byla už tma a já najednou ucítil spoustu nových vůní. Nový kotec, nová bouda, nový páníček, nový svět - až se mi z toho zatočila hlava. Usnul jsem jako pařez, jak nějaký medvěd v zimě a zdály se mi ty staré, známé sny o cizích zemích. Když jsem se probudil, bylo už ráno a já se začal pomalu rozkoukávat. Všude kolem louky, les na dohled a hlavně žádná rovina - kam jsem až dohlédnul, samý kopec a ten největší za ocasem. Dostal jsem vodítko a vyrazili jsme na první procházku. Šli jsme jen chvíli, než jsme se přehoupli přes horizont a já uviděl to, na co už nikdy v životě nezapomenu.  Celý, celičký svět jsem měl najednou před sebou jako na dlani. Sedl jsem si a jen tak jsem nasával ty jeho zvláštní vůně. Páníček seděl v trávě vedle mě, drbal mě za uchem tak jak to mám rád a já se nemohl vynadívat na tu krásu, která se rozprostírala všude přede mnou. Spokojeně jsem zabručel, lehl si a kdybych mohl mluvit lidskou řečí, řekl bych...



                         .....tak krásný pohled na svět jsem ještě neviděl.....




Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.