pondělí 20. srpna 2018

Corfu - Pláž... (Beach)

Tedy abych hnedle na začátku uvedl věci na pravou míru, prohlašuji, že nejsem žádnej plážovej povaleč ! Faktem ale zůstává, že když už se v tom středomořským teritoriu a zvláště pak na ostrově pohybujete, plážím a moři se prostě nevyhnete a když k tomu připočtete to horko (mimochodem o dobrých pět stupňů nižší než tou dobou vládlo v Čechách a na Moravě) a taky fakt, že hodně rád plavu, šnorchluju a potápím se (k vůli potápěčským brejlím jsem se musel po hromadě let dokonce úplně oholit), je jasný, že sem tam nějakou pláž jsem v ranních či večerních hodinách navštívil. Když se pak cachtáte v tom móři, co vás nadnáší tak, že se na hladině nemusíte vůbec hnout, natož pak plavat, zjistíte, že je to vlastně docela fajn. O tom, že má pobřeží svá specifická kouzelná zákoutí, netřeba hovořit. Jak už jsem ale psal, velké množství lidu příliš nemusím a tak jsem se zcela logicky vyhýbal velkým městským plážím a vyhledával spíše ty menší, hůře dostupné, ale o to kouzelnější. Majstrštik se mi v tomto směru povedl na dvou kouzelných zátokách v Afionas na západním pobřeží ostrova Corfu. Z ničeho nic začalo cestou dolů bouřit a pršet a já zcela spontánně sáhl do svýho báglíku se stálou Šumavskou  výbavou pro svý pláštěnkový pončo, co se pod něj vejdu já i s batožinou a na těch dvou kilometrech, na ouzké kamenité ztezce, jsem, vypadajíc mezi tou vyletněnou mládeží nejspíše jako exot, postupně minul dobrou dvacítku těch plážových povalečů, kteří před tou bouřkou zbaběle prchali, abych se pak úplně dole, pominu-li jednu zamilovanou dvojici tulící se k sobě v malé jeskyňce, ocitnul úplně sám. Ještě než přestalo pršet svlékl jsem se, nasadil si ten šnorchl a brýle a spývajíc s hladinou, ne nepodoben vorvani, pozorujíc čilý život pod hladinou, vychutnával jsem si tu masáž, co mi déšť vyťukával na zádech. Bóží !!! Po půl hodině déšť ustal, nebe se vyčistilo a já, na pláži už zcela sám, prozkoumával dál zákoutí útesů a malé, vodou zatopené jeskyně. Takže se se mnou aspoň v obrazech vraťte na ta místa a já vám pro případ, že by jste se tam někdy v budoucnu vypravili připíšu, které je které :))






Plážička na Mys Drastis, na severním pobřeží ostrova, severně od vesnice Peroulades...




Na západ od Peroulades, už na západním pobřeží, písečné pláže Sunset Beach jež ale při vysokém přílivu, moře téměř zcela zaplaví.












Několik kilometrů jižně od Paleokastritsy na západním pobřeží ostrova, městská pláž Ermones...










Severozápadně od Agios Georgios, dvě kouzelné zátoky Afionas...


















Jen několik kilometrů západně od městečka Kavos, ležícího zcela na jihu ostrova, nachází se pod strmými útesy, přístupná po prašné a kamenité cestě, dlouhá pláž Arkoudilas Beach...






  



Městská pláž s přístavem a půjčovnou motorových člunů v městečku Kalami
 na východním pobřeží ostrova...













...



Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.