úterý 28. srpna 2018

Corfu - vnitrozem... (inland)

Vyrazíte-li se mnou na dovolenou kamkoliv, nepočítejte s tím, že se budeme příliš placatit na pláži. Tak to u mne prostě nefunguje, pokud to jenom trochu jde, vyhýbám se i profláknutým destinacím plných lidí, mám rád klid, historii a mlčenlivé stopy co v kraji zanechala. Už při minulé návštěvě Corfu jsem si všiml na kopci vysokém 550 m.n.m , zhruba ve středu ostrova, velkého kulatého radaru, viditelného  z centrální části téměř odevšad a sloužícího, jak jsem později zjistil, pro středisko letového provozu na letišti v Kerkyře. Když jsem se po tom trochu pídil, zjistil jsem, že tam nevede žádná z hlavních silnic, jen ouzká cesta z Makraty, plná serpentin. Cestou zpět jsem objevil další cestu, tentokráte do vesnice Ano Garouna. Plán nebyl vcelku žádnej, jen se dohrabat k tomu radaru. Když jsem pak trochu detailně prostudoval mapu (mapy našeho Seznamu jsou v tomto ohledu bez konkurence) uviděl jsem, že blízko radaru je i vyhlídka. Radar sám o sobě je obehnán plotem a zamknutou bránou, takže přímo u něj nic moc k vidění není, ale ta vyhlídka o malý kousek níž, ta věru stála zato. Chcete-li mít střední a severní část ostrova Corfu, včetně východního i západního pobřeží a celé hlavní město Kerkyru před sebou jak na dlani, nenajdete, snad jen s vyjímkou téměř dvojnásobně vysoké, nejvyšší hory ostrova Pantokratoru, viditelné z tohoto místa na severním obzoru,  lepší místo...
Další z velkých lákadel jsou pak Angelo Castro, což je zřícenina byzantského hradu s první zmínkou z roku 1272, postaveném na vysokém útesu přímo nad mořem, na západním pobřeží, severně od Paleokasritsi a zřícenina další z byzantských pevností, Gardiky, ležící paradoxně v údolí mezi kopci na jihu ostrova nedaleko jezera Corrision, jež je od moře odděleno jen úzkým pásem písečných dun. Další ze zajímavostí, uchráněná hromadného turismu je pak Cave Gardiky, což je menší, krápníková jeskyně s nádherným výhledem na ruiny stejnojmenné pevnosti a část západního pobřeží.


Výhled z Cave Gardiky ...




Téměř celý ostrov je porostlý olivovými lesy...








Výhledy z kopce u Ano Garuna jen pár stovek metrů od radaru. Vpravo Kerkyra s letištěm, zálivem a starou a novou pevností, na obzoru pak nevyšší hora ostrova Pantokrator s klášterem na vrcholu...








Obrazy v kapli na Angelo Castru...








Angelo Castro - zřícenina nebeského hradu...






Byzantská pevnost Gardiky...












Krasová výzdoba Cave Gardiky...







...



Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.