pondělí 7. května 2018

Maggie - kuchařka z Hor - Dal bhat ... (Bangladéšské národní jídlo)

Nelze cítit vůni studeného větru v peří migrujících ptáků ... doba se změnila
 ... a možná se s ní změnili i lidé ... všechno je marnost ... 
(Amirul Islam)


Sem se dal tak jednoho dne do řeči s Amirul Islamem, protože některé jeho fotky a hlavně texty mne dost zaujaly a jen tak mezi řečí (dá-li se řečí nazvat můj kostrbatý, s pomocí googlu horko-těžko poskládaný překlad do angličtiny a zase zpět), jsem pronesl (rádoby moudře) něco v tom smyslu, že trápení je kořením života a kdo by jedl "dal bhat" bez koření že ? Trochu jsem ho tak svou (na googlu rychle vyhledanou ;) znalostí bangladéšské kuchyně, (páč odtamtud Amirul pochází) zaskočil, nicméně další rozhovor mne, jak už to bývá, přivedl k myšlence, požádat Amirula o recept na tohle bangladéšské či (dle jiných pramenů) nepálské národní jídlo. A tohleto povídání, foto a následně i recept, je vlastně taková má odpověď Amirulovi na to, jak mi ten dal bhat chutnal a svým způsobem také malé převedení toho našeho virtuálního rozhovoru do reality :) 

Pro ty kdo mne znají: Nebojte se, dnes nebudu vařit já, ale šéfkuchařka, malá Maggie... 

Co tedy vlastně na tu dobrotku budeme potřebovat ?

500 gramů rýže, 220 gramů červené čočky (Masur dal), půl lžíce koření pěti vůní (bobkový list, badyán, anýz, skořice a koriandr), půl lžičky semena černé hořčice, šťáva z půlky citrónu, jednu lžičku čerstvě nastrouhaného zázvoru, jednu lžičku pokrájené chili papričky, jednu lžíci cukru, jednu lžičku soli, jednu lžičku oleje a jako ozdobu pak čerstvé lístky koriandru.

Dáme vařit rýži. Připravíme si čočku, kterou vsypeme do vroucí vody a následně vaříme asi 10 minut. Mezi tím si na pánvi a troše oleje osmahneme hořčičná semínka, dokud nebudou "vyskakovat" z pánve a následně je přidáme k čočce. Do směsi pak dále přidáme chilli, zázvor, cukr, sůl, citronovou šťávu a pak to vše pak ještě pět minut na mírném ohni vaříme. Poté vše odstavíme, přisypeme koření pěti vůní a necháme spočinout, aby se všechny ty chutě krásně spojily. Servírujeme s rýží, ozdobené lístky koriandru. 

(Maggie nám tu mňamku doplnila ještě dvěma druhy chutney a ochuceným jogurtem)


Dobrou chuť !!!



...





Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.