středa 11. února 2015

Ve znamení Blíženců...

Tady let 854 Turkish Airlines,  Praha - Nairobi. Voláme věž v Káhiře. Máme problémy ze vztlakem. Příčina neznámá. Všechny systémy fungují bezchybně. Žádáme o povolení sestupu na nižší letovou hladinu. Káhiro tady let 854 Turkish Airlines...Tady let 854...


Situace je čím dál tím horší, celý stroj se chvěje jako ve smrtelné křeči, příruční zavazadla vypadávají z horních polic a já to vše pozoruji nepřítomným pohledem nezúčastněného diváka...Náhle, jako by se letadlo zastavilo ve vzduchu,  nakloní se mírně na bok a s přídí mířící k zemi začíná prudce klesat. Všude kolem křik a chaos a já hledíc nepřítomně před sebe, začínám se tiše modlit...

"Pane, odpusť mi, že jsem nepochopil tvůj záměr a taky to, že jsem k tobě už dlouho nemluvil a je-li to tvá vůle, vezmi si mne. Nech ale prosím žít ty, co jsou tady se  mnou. Odpusť mi, prosím, čím jsem se provinil a přijmi můj slib, že odpustím i já..." Odpustím všem, co se provinili na mně a odpustím i sám  sobě, vždyť možná právě to mne přivedlo sem, do tohoto letadla, na cestu do neznáma, nebo spíše na cestu k tobě. Pane, vím že jsem tvůj nehodný syn, ale dej nám všem ještě šanci...
"Otče náš, jenž jsi na nebesích..."
Se zavřenýma očima, pokračuji v modlitbě, kterou si matně pamatuji ještě z dětství a jak tak plynou slova z mých úst, začíná se mi před očima promítat celý můj život. Vidím všechny ty chvíle s mámou a sourozenci, má první láska se na mne zase směje a s doširoka roztaženýma rukama  ne nepodobnýma andělským křídlům  mi znovu skáče do náruče, čtu jí své první verše.  Najednou jsem nesmírně klidný  a zdá se mi , jako by i křik kolem mne postupně utichal. Možná už jsem tam - na konci své pouti,  na začátku světelného tunelu...
Dokončuji modlitbu  ("a neuveď nás v pokušení, ale zbav nás od zlého. Amen"), pomalu otvírám oči a za kulatým okénkem vidím azurově modrou oblohu...

"Tady let 854 Turkish Airlines,  Praha - Nairobi. Voláme věž v Káhiře. Máme stroj opět plně pod kontrolou, testujeme všechny systémy, výška 10.000 stop. Žádáme vás o upřesnění kurzu a návrat na původní letovou hladinu  ..."

"Tady věž Káhira...potvrzujeme žádost...návrat  na 30 000 stop povolen..."










Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.